تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/02/20 - 15:14
کد خبر: 469795

از رتبه‌بندی معلمان تا پایان اردیبهشت تا دو برابر شد یارانه خرید کتاب/ امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

از رتبه‌بندی معلمان تا پایان اردیبهشت تا دو برابر شد یارانه خرید کتاب/ امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

اعضای کابینه سیزدهم صبح امروز (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت) در حاشیه جلسه دولت با حضور در جمع اهالی رسانه به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیستم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به لزوم هماهنگی در «قیمت‌گذاری کالاها و خدمات» تاکید کرد: دستگاه‌ها در تعیین تعرفه کالا و خدمات با ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هماهنگ باشند تا در حق تولید کننده و همچنین مصرف کننده اجحاف نشود.

اسماعیلی: یارانه خرید کتاب دو برابر شده است

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: از امروز سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب افتتاح می‌شود و مراسم افتتاحیه بعد از ظهر امروز در صحن اصلی نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: چندین مقام فرهنگی از کشورهای مختلف در این نمایشگاه داریم. همچنین در مجموع ناشرانی که در فضای مجازی یا حضور فیزیکی دارند، میزبان بیش از ۳۰۰۰ ناشر در این نمایشگاه هستیم. تلاش کردیم نظام حمایتی یارانه‌ای را افزایش دهیم که میزان این حمایت‌ها نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر شده است. همچنین مساحت نمایشگاه بیش از ۱۳۰ هزار متر است که چنین عددی را در هیچ دوره‌ای نداشته‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه نمایشگاه کتاب خانواده محور است، اظهار کرد: بیش از آنکه این رویداد را عرصه‌ای برای خرید و فروش کتاب بدانیم، یک جشنواره بزرگ فرهنگی می‌دانیم که نظیر آن در هیچ جایی از دنیا نیست. پیش‌بینی استقبال بین پنج تا هفت میلیون نفر را داریم که عددی کم نظیر خواهد بود. همچنین تلاش شده همه امکانات رفاهی، ارتباطی و حمل و نقل برقرار شود. از همه دستگاه‌های همکار از جمله نیروی انتظامی، شهرداری، صداوسیما و سایر مجموعه‌هایی که ما را در این کار مورد حمایت قرار می‌دهند تقدیر و تشکر می‌کنم.

صحرایی: رتبه‌بندی معلمان تا پایان اردیبهشت به پایان می‌رسد/ 50 هزار مربی پرورشی کم داریم

رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم گفت: ان شاءالله تا پایان اردیبهشت کل رتبه بندی به پایان خواهد رسید. جمعیتی بلاتکلیف بودند و تعدادی نیز به رتبه های خود اعتراض داشتند. برای اعتراض تا ۱۱ اردیبهشت فرصت بود. اعتراضات ثبت شد. اکنون اولویت اول اتمام رتبه بندی است. اولویت بعدی رسیدگی به اعتراضات است.

وی در ادامه اظهار کرد: اولویت بعدی نیز اصلاح آئین نامه رتبه بندی است که قول بنده به معلمان عزیز بود. در اصلاح آئین نامه تنها نهاد تعیین کننده ما نیستیم. طبق قانون هر سال شهریور رتبه بندی خواهیم داشت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر تاکید مقام معظم رهبری بر فعالیت های پرورشی، بیان کرد: موضوع فعالیت‌های پرورشی از اولویت‌های اصلی است. متاسفانه ما قریب ۵۰ هزار مربی پرورشی کم داریم و امسال ۱۱ هزار نفر استخدام خواهد شد اما کم است.

زارع‌پور: سازندگان موبایل‌های اندرویدی گزینه تماس تصویری را فعال کنند

 عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم گفت: درحال رایزنی با برخی شرکت‌ها مثل سامسونگ و هواوی هستیم تا امکان تماس تصویری توسط اپراتورها را فعال کنند.

زارع پور ادامه داد: تعرفه تماس تصویری را اعلام کردیم و به صورت آزمایشی در حال اجراست.

واکنش وزیر میراث فرهنگی به احتمال افزایش قیمت بلیط هواپیما

 سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در واکنش به احتمال افزایش 100 درصدی قیمت بلیط هواپیما گفت: وزارت میراث فرهنگی باید بر اساس تورم سالانه بلیط ها را افزایش می داد، الان ارقام بلیط خیلی پایین است.

وی تاکید کرد: به خاطر توجه به شعار سال و برای مهار تورم قیمت های بلیط باید کمترین افزایش را داشته باشد برای همین با افزایش آن مخالفت کردیم.

ضرغامی تصریح کرد: با هرگونه افزایش‌های غیرمتناسب با واقعیت گردشگری امروز مخالفیم.

وزیر میراث فرهنگی گفت: تا آنجایی که من خبر دارم وزارت راه با افزایش بلیط هواپیما مخالفت کرده است. در صورت نیاز با وزیر راه جلسه خواهیم داشت تا قیمت ها متعادل شود.

منصوری: مدیران دولت باید گره‌گشا و کارآمد باشند

 محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهوری هم گفت:برای تقویت و کارآمدی، نظارت در همه استان ها ادامه دارد که در برخی استان‌ها شفاف‌تر اعلام شده است.

به‌دنبال این هستیم که زیرساخت‌های پراکنده شهرداری را یکپارچه کنیم

علیرضا زاکانی شهردار در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به پرسشی درباره طرح بی‌دود و اجرای آن، اظهار کرد: روالی ناظر به کل موضوع حمل و نقل شهر تهران وجود دارد که بخشی از آن دوچرخه‌سواری است. ایده‌ای که قبلاً در این زمینه مطرح بود پاسخ نداد و الان دارند این امر را جبران می‌کنند.

شهردار تهران ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که زیرساخت‌های پراکنده مجموعه شهرداری که در شرکت مترو، کنترل ترافیک و فاوا هست را یکپارچه کنیم و شرکت تخصصی که در معاونت حمل و نقل قرار دارد و به اساسنامه‌اش مربوط است این زیرساخت‌های سخت‌افزاری را دنبال کند و شرکت کنترل ترافیک، هوشمندسازی مسافر در تهران را پیگیری کند.

بهادری جهرمی: خرید تضمینی گندم 50 درصد افزایش یافته است

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: تا پایان هفته گذشته بیش از 1.5 میلیون تن خرید تضمینی گندم از کشاورزان را شاهد بودیم که 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی ادامه داد: دولت با پذیرش بار مالی ناشی از طرح مجلس در خصوص اختیارات و وظایف بانک مرکزی موافقت کرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی مجوز واردات 2000 اتوبوس برون شهری صادر شد.

سجادی: امیدواریم تا پایان سال 1000 زمین چمن مصنوعی جدید به زیرساخت ورزشی کشور اضافه کنیم

 سید حمید سجادی وزیر ورزش هم گفت: با همکاری معاون اول رئیس جمهور و همکاری هیئت دولت ما این مجوز را گرفتیم که تا پایان سال هزار چمن مصنوعی افتتاح کنیم.

وی افزود: اختتامیه لیگ چوگان در دهه فجر برگزار خواهد شد. رشته چوگان از رشته های اصیل است که در دنیا بسیار جدی گرفته می شود.

حقوق بازنشستگان تا پایان اردیبهشت پرداخت می‌شود

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری مرمت شد، تاکید کرد: با محاسبات صورت گرفته سازمان تامین اجتماعی تا پایان اردیبهشت ماه بالغ بر ۵۰ همت پرداختی خواهد داشت و حقوق اردیبشهت ماه بازنشستگان تامین اجتماعی با احتساب مطالبات آنان از ابتدای سال تا ۲۹ اردیبهشت پرداخت خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top